Aantal berichten : 643 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 do jan 14, 2010 3:24 am
Ja Swaque, we dachten in september een rustig seizoen te hebben maar niets is minder waar. In het begin ging alles ok tot ze voelden dat ze met onze Brazilianen niet konden doen wat zij wilden. Enkel de ja-knikkers mogen blijven de rest moet er tussen uit. Dan ze maar op al de mogelijke manieren beginnen tergen tot ze niet meer kunnen en dat is dan gelukt. De financiele crisis is dan een mooie uitvlucht.
Stavros
Aantal berichten : 165 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 do jan 14, 2010 3:41 pm
Zelden zag het er in het begin van een seizoen zo veelbelovend uit als dit jaar. Alles leek voor een keertje vooraf geregeld. Auto's, appartementen, enz... ook de komst van een nieuwe manager leek een nieuwe wind te doen waaien in onze club. Zelfs wij waren er van overtuigd dat het anders en beter zou zijn. Maar al snel werd duidelijk dat de geest van GDV nog steeds over de club waait. Na de eerste officiele wedstrijd (suppercup in Knokke) werd al snel duidelijk dat GDV niet achter de komst van de Brazilianen stond. En toen begon de miserie..... Andre, die hier verblijft met vrouw en kind, werd reeds van in augustus een ander (lees groter) appartement belooft, wij zijn in dit appartement een ijskast gaan brengen en het was schrijnend om te zien hoe twee volwassenen met een kind daar moeten leven. Vééééél te klein. De kleine slaapt op dezelfde kamer als zijn ouders, dus van een goede nachtrust geen sprake. Er is zelfs geen doorgang op die kamer, men moet over de bedden kruipen om in een kast(je) te geraken. Om wat slaap in te halen ging Andre regelmatig in de voormiddag bij Marcus een dutje doen. Niet ideaal als topsporter. Klap op de vuurpijl is dat er regelmatig geen verwarming en warm water ter beschikking is in dit appartement. (misschien een gevolg van wanbetaling t.o.v de verhuurder?). Iedereen van het bestuur werd op de hoogte gebracht en een oplossing was in de maak. Verschillende datums voor een verhuis werden naar voor geschoven om Andre te sussen. Maar niemand reageerde echt met als resultaat dat ze nu nog altijd in hetzelfde appartement moeten leven. Daarom komt de kritiek op hun site over André zo hard aan. Voor je zulke onzin schrijft zou je moeten weten wat er echt leeft in de hoofden van de spelers. Het is aan de schrijver duidelijk te zien dat het een jeugdvriend van GDV is en dat hij in dezelfde straat woont dan GDV's ouderlijk huis. Nog erger werd het met onze braziliaanse trainer "Stafke". In de onderhandelingen voor het seizoen werd met Marcus afgesproken dat Marcus en Stafke onze trainers zouden zijn. Na drie maanden moest Stafke "om dringende redenen" terug naar Brazilie. De rede dat hij terug naar Brazilie moest was gewoon omdat zijn arbeidsvergunning nog niet in orde was. Hij is met een toeristenvisum van drie maanden naar Belgie gekomen en in deze periode zou men het arbeidscontract in orde maken. Dit laatste is dus nooit gebeurd waardoor Stafke bij zijn vertrek reeds vijf dagen illegaal in ons land verbleef. Beloftes werden gadaan, aan Stafke, aan Marcus maar helaas... loze beloftes. Er werden naar Stafke mails gestuurd dat men bezig was met zijn papieren in orde te maken, zelfs dat deze reeds naar Brussel verstuurd waren. Niets van waar dus. Waarschijnlijk is er in het bestuur beslist dat men Stafke niet meer liet terugkomen. Maar men is zo laf geweest dat men Stafke niet heeft verwittigd, men beantwoord zelfs zijn mails niet meer. Die jongen heeft in Brazilie zijn werk opgegeven om naar Averbode te komen. En als dank zet men hem gewoon bij het groot huisvuil. Dat hij als fysiek trainer goed werk heeft geleverd dat kan je lezen in het krantenartikel van Herman Vleminks. Dat hij vaak tot s'nachts matchen aan het ontleden was zullen ook weinig bestuursleden weten, want niemand trekt zich dat aan. Je kan je afvragen hoe de reactie van Stafke was toen hij hoorde dat er een andere trainer was aangesteld. Hopelijk komt er voor die jongen nog enige compensatie uit de bus maar ons bestuur kenende zit dat er niet in. Pikant detail van dit verhaal is de organisatie om hem huiswaarts te sturen: Men vroeg aan Everzwijn en mij om Stafke naar de luchthaven te brengen om daar met air france richting Parijs te vliegen. Op de luchthaven aangekomen aan de balie van air france bleek dat Stafke in het zuidstation moest zijn om er de TGV richting Parijs te nemen. Hijzelf, Marcus en niemand bleek dit te weten..... wij als gekken door Brussel om hem nog tijdig aan het station te krijgen wat uiteindelijk ook lukte. Maar.... op het perron aan de balie van air france bleek er geen ticket gereserveerd te zijn voor Stafke. De trein vertrok om 16h09 en het was reeds 16h. Snel bellen om te vragen wat we moesten doen maar geen antwoord op tijd. De enige mogelijkheid was om een ticket van 81 euro te nemen op de trein zelf. Die jongen had zelfs dat geld niet bij. Ik heb dat voorgeschoten en de club heeft mij dit terugbetaald. En Stafke was weg.... Vanaf toen moest Marcus bijna alles alleen doen en dat is op dit niveau onmogelijk. Nietegenstaande bleef men maar kritiek geven op de Brazilianen maar men zag enkele werkelijke redenen over het hoofd. Het is niet onze gewoonte om het hier over spelers en trainers te hebben maar in dit geval kan het niet anders. De Brazilianen worden zelf ook niet gespaard. Marcus trok als trainer dezelfde conclusie als André vorig jaar namelijk dat onze libero onvoldoende rendeerde. Het verschil met vorig jaar is wel dat het toen gecamoufleerd werd door een uitstekende Dennis. Dat is dus dit seizoen niet het geval. Marcus besliste als trainer om het eens met een andere libero te proberen. Jawatte.... wat een reactie van iemand die eens naast de ploeg was gevallen. Heel de familie in het gareel en trainer en bestuur werden overladen door scheldtirades en nog veel meer. Iedereen was er van overtuigd dat zo een reactie niet door de beugel kon. Men ging serieuze maatregelen nemen en de voorziene sancties (in eerste reactie) waren niet min. Ik heb Marcus nooit zo kwaad gezien en iedereen die hem kent weet dat je al erge dingen moet doen om zo iemand kwaad te krijgen. Helaas is er iemand daar in geslaagd. Die persoon zijn carriere bezien kon je het wel verwachten. Geen enkele trainer is goed genoeg en aan iedereen scheelt wel iets behalve aan hem. Ik heb diee in anderhalf jaar nog nooit op zijn eigen borst zien kloppen in een wedstrijd, ten teken van dat het zijn fout is. Dat zegt genoeg over je ingesteldheid. Maar dat was nog niet alles, toen kwam de aap uit de mouw. De speler dreigde ermee naar de rechtbank te stappen omdat hij niet mocht spelen. Op het eerste zicht zou men denken dat dit absurd is ware het niet dat GDV een contract had opgesteld waardoor deze speler ALTIJD moet spelen als eerste libero. Nu kan je nagaan hoever GDV verleden seizoen is durven gaan om Dennis tegen eender welke prijs buiten te krijgen. Ik denk dat er in geen enkele ploeg die aan topsport doet zo een contract bestaat. Maar bij ons is dit dus wel allemaal mogelijk. Detail: omdat het er in eerste instantie niet zo goed uit zag voor zijn poulain heeft GDV, in deze periode, nog maar eens zijn ontslag gegeven. Omdat hij vond dat hij te weinig steun kreeg in dit conflict (eindelijk). Zelfs ik kan er geen cijfer meer op plakken het hoeveelste ontslag dit reeds is. Niettegenstaande blijft hij zich nog steeds moeien want enkele dagen later circuleerden er reeds mails van hem met "Mijn advies" "Ik zou dit zo doen" om toch maar greep te blijven hebben op de club. In de nasleep van dit conflict moest men dus keuzes maken. Men heeft Marcus gewoon in de kou laten staan en voor de gemakkelijkste oplossing gekozen namelijk een andere trainer. Typisch voor dit bestuur dat men zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen. Er zijn er in het verleden reeds voor minder buiten gezet. Ik ben t.o.v. onze Brazilianen verlegen in de plaats van het bestuur. Nogmaals is het bewezen waar het allemaal om draait. Macht, eigenbelang en spelletjes spelen met mensen. Het ergste is eigenlijk nog dat de persoon waarin iedereen vooraf veel vertrouwen had zich ook moet plooien naar de wil van God De Vader. PS: Ook zeker te volgen zijn de rechtszaken die boven het hoofd van de club hangen en starten in februari.
runarem
Aantal berichten : 18 Registratiedatum : 04-05-09
Onderwerp: naief? vr jan 15, 2010 2:38 am
Hoe naief kun je zijn om mensen , vrienden , kennissen , familie en wie nog meer te betrekken in deze sportclub ? Als een goede huisvader probeer je orde, rechtvaardigheid, schwung, plezier, ambiance, eerlijkheid, ... mee te dragen maar de werkelijkheid is helaas anders. Mensen moeten ontgoochelen , met spijt afscheid moeten nemen van mensen , scheldtirades moeten incassseren, illusies oplopen, ... het zijn maar enkele gevoelens/ feiten die op nog geen half jaar de revue zijn gepasseerd. Het gevoel alsof je dierbare je bedriegt overheerst of het gevoel alsof je alleen water naar de woestijn brengt overheerst of het gevoel dat je mensen willens nillens moet ontgoochelen overheerst, kortom een drama !! Wat er moet gebeuren is mij deels duidelijk, met de nadruk op deels want niet alle info is transparant voor iedereen . We gaan er nog proberen het beste van te maken .
boemelaar
Aantal berichten : 46 Registratiedatum : 03-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 15, 2010 3:54 pm
Laten we inderdaad nog het beste proberen van te maken want ik begin er meer en meer van overtuigd te geraken dat we aan ons laatste seizoen bezig zijn. Ik kom reeds 20 jaar naar het volleybal zien maar gezien het huidige bestuur, de supportersaantallen, de financiele en sportieve situatie zou dit wel eens het laatste zijn.
Kees Kist
Aantal berichten : 30 Registratiedatum : 15-01-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 15, 2010 5:35 pm
Met "niet alles is transparant voor iedereen" bedoel je waarschijnlijk de boekhouding van de club. Het is erg dat iemand zoals u (runarem) geen inzage krijgt in de boeken of dat men u geen info geeft over de financiele toestand van de club. U hebt dit jaar voor vele inkomsten gezorgd en het zou logisch zijn dat je dan zou weten wat er met dat geld gebeurd. Toch niet vergeten dat er verleden jaar een sponser geweest is die ook graag eens inzage kreeg in de boeken om te zien wat er met zijn sponsering/investering gebeurde. Je weet zo goed als ik wat er met die sponser gebeurd is: Geen inzage en gestopt met sponsering. En dat was geen kleine sponser!!!. Ik bedoel maar dat er al velen hun tanden stuk gebeten hebben om een overzicht te krijgen in de werking en de situatie binnen de club. Maar het resultaat was bij iedereen hetzelfde: buitengewerkt als je te dicht bij de waarheid komt. Een mooi voorbeeld is er verleden seizoen nog gebeurd toen plotseling de wagens van spelers en trainers, die op naam van de club stonden, ineens op een firma naam stonden. Dit was zelfs op een bestuursvergadering niet ter sprake gekomen. Welke conclusie kan je trekken uit zulke situaties.....?. De kritiek die men geeft op GVM is zeker terecht maar vergeet toch die andere, die ook zogezegd niets meer met de volleybal te maken heeft, niet te vermelden. Deze doet het op een minder opvallende manier maar is zeker zo achterbaks als die andere. Het is niet voor niets dat men ze God de vader en zijn zoon noemt. Bij het conflict tussen Marcus en Kevin heeft er ook een ander detail meegespeeld. Niet vergeten dat de toekomstige schoonvader van Kevin ook deel uitmaakt van ons bestuur. Laat dat nu ook juist degene zijn die verleden jaar Guy flankeerde op de bewuste vergadering met de spelers waar men Dennis buiten zette.Dienst/wederdienst noemt men zoiets.
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 15, 2010 8:13 pm
Laten we ook eens iets positief melden! Vandaag zijn de spelers betaald en de vriezer is na lange tijd terug opgevuld met maaltijden. Ik denk dat Stavros wat eerder iets had moeten posten.
Dretske
Aantal berichten : 81 Registratiedatum : 01-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 15, 2010 10:32 pm
Voor mij is het dus duidelijk... We zijn gewoon aan het wachten tot de put diep genoeg is... Ik dacht een 4 jaar geleden te horen dat de oplossing nabij was, niets is dus minder waar... Gdv en zoon: Sta op, Ga heen in vrede en laat u aub NOOIT meer op de volley zien!!!!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 za jan 16, 2010 1:33 am
runarem
Aantal berichten : 18 Registratiedatum : 04-05-09
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 za jan 16, 2010 3:06 am
Beste Everzwijn , ben blij dit te horen.
Nu nog Stafke terugkrijgen voor carnavel en we zijn weer op de goede weg.
Ik geef alvast niet op maar kan dit van de rest gezegd worden . Schaamte tav de splers hoef ik nt te hebben , anderen des te meer...
Er is iets van te maken maar niet de manier waarop het nu gebeurt .
Is de liga volg seizoen haalbaar, dan ziet de toekoomst er enigzings mooi uit. Daar ben ik zeker van .
sportieve groeten
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 za jan 16, 2010 1:07 pm
runarem schreef:
Beste Everzwijn , ben blij dit te horen.
Nu nog Stafke terugkrijgen voor carnavel en we zijn weer op de goede weg.
Ik geef alvast niet op maar kan dit van de rest gezegd worden . Schaamte tav de splers hoef ik nt te hebben , anderen des te meer...
Er is iets van te maken maar niet de manier waarop het nu gebeurt .
Is de liga volg seizoen haalbaar, dan ziet de toekoomst er enigzings mooi uit. Daar ben ik zeker van .
sportieve groeten
Runarem, ik heb dan wel schaamte om mij elke keer tov spelers mij te verantwoorden. Op de manier waarop men sommige spelers behandelde wil ik niet meedoen. En dan zeggen ze dat wij tegen de spelers zijn! En zo ook met Otavio: het kan zijn dat hij niet de verwachtingen van het bestuur inlost (ik ben een andere mening toegedaan), maar ze hadden hem dit dan wel kunnen zeggen man tot man. De jongen zijn mails blijven onbeantwoord, al een paar maal stuurde hij mij een bericht met de vraag "hoe zit het nu". Ik moet hem telkens antwoorden dat zelfs wij niet weten waarop of waaraan en dat het niet aan mij is om daar op te antwoorden. Ik ben wel beschaamd naar de wereld toe om te zeggen dat ik van Averbode ben.(Manu dit is geen reclame voor onze stad) We hopen allemaal dat er licht komt aan het einde van deze tunnel want "genoeg is genoeg"
Laatst aangepast door everzwijn op zo jan 17, 2010 4:26 am; in totaal 1 keer bewerkt
Stavros
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 za jan 16, 2010 2:54 pm
Vraag aan everzwijn de mails eens op die Stafke naar hem gestuurd heeft. Dan weet je direct hoe hij over de situatie denkt. Dat hij niet akkoord is met de manier waarop u zijn probeem aangepakt hebt is daarin heel duidelijk. Wat de gevolgen voor hem zijn ook. En dan heb ik het niet alleen over de financiele kant maar ook op prive vlak. Mischien komt er dan wel een beetje schaamtegevoel naar boven. Allé, normaal gezien toch......
Dretske
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 za jan 16, 2010 5:08 pm
En we spelen vandaag op verplaatsing naar Halen of wa???? Doe die site toch weg, want we maken ons WEER belachelijk... Of zet er iemand aan die er wel verstand van heeft of toch op zen minst iemand die de moeite doet voor nen update elke week.....
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 zo jan 17, 2010 3:43 am
Eindelijk gewonnen met 3-0. De motivatie video op facebook heeft dan toch geholpen!!!
Laatst aangepast door everzwijn op di jan 19, 2010 2:07 pm; in totaal 1 keer bewerkt
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 ma jan 18, 2010 2:05 pm
Deze maal geen uitschuiver in het verslag op de everbeur-site. Niets dan lof deze keer.
GROUP D’ARTE AVERBODE -MENEN
Set 1: Coach Vleminckx vertrekt in de driepuntenmatch tegen Menen met de vertrouwde basisopstelling: Wannes, Ruben, Wim, Fred, Marcus, Andre en Kevin. De bleke Brit Mc Givern scoort onmiddellijk door het midden en verrast dan Marcus met zijn slangvormige aanloop en dito opslag (0-2). Wim plaatst het eerste killblok en na een listige service van Marcus stelt Ruben gelijk (2-2). Dan krijgen we een perfect gelijkopgaande score met liefst 7 opslagmissers van Menen, weliswaar gecompenseerd door 6 punten van opposite Hollez. Bij Everbeur toont Andre zijn veelzijdigheid met een spectaculaire voetreflex, een wonderlijke plaatsbal na zware service van Pulko en perfecte snelle ballen voor Ruben en Marcus. In deze wedstrijdfase haalt Kevin ook tweemaal een kanonbal van de grond (15-15). Dan verschijnt Mc Givern nogmaals aan de opslag met zijn merkwaardige trucendoos (15-17). Vleminckx vraagt time out, maar setter Art scoort met een plaatsbal en Coucke acet op Ruben (17-20). Plots ziet het er somber uit en Vleminckx neemt zijn tweede time out. Met succes. Wannes scoort, Andre lukt het perfecte killblok op Pulko, Wannes maakt opnieuw af na een redding van Marcus (20-20). Nu time out voor Menen, maar Wannes blijft succesvol hameren en passeert onder meer een driemansblok (23-21). Het beslissende kloofje is een feit. De tweede time out van Tanghe was een maat voor niets want Fred aaide nog een bal tegen de grond en Pulko beslechtte met de achtste Menense opslagmisser (25-23)
Set 2: Everbeur gaat door op het elan. Keurige stop van Marcus en Wannes werkt af om vervolgens Pulko met een halve ace om de oren te slaan. Andre stopt Hollez met een killblok. Fout van Sinnesael en time out Menen (4-0). Er volgt een bloedstollende rally waarin Fred blokt, Kevin en Marcus zwaar grondwerk verrichten en Wannes, weer hij, tenslotte afwerkt. Ook Ruben doet mee met een enthousiast onthaald killblok op Hollez (6-0). Coucke vecht terug (6-2) en prompt vraagt Herman Vleminckx een time out. Ruben teistert nu de Menense receptie met zware sprongopslagen. Marcus profiteert met een onhoudbare diagonale aanval en Fred met een plaatsbal (9-3). Zowel Art als Mc Givern kunnen nu Wannes afstoppen (10-7). Marcus maakt twee mooie punten op rij: side out na snelle bal van broer Andre en diagonaal na rally (12 - 8. Met Art aan de service gaat het dan ineens even snel voor Menen. Pulko scoort en Wim heeft pech als een knappe aanval naar de zijlijn out wordt beoordeeld en hij vervolgens in het net slaat. Ook voor Marcus zit het niet mee wanneer hij op positie 2 gedurfd voor de straat kiest maar zijn bal de antenne aait (12-12). Dan bewijst Andre zijn grote klasse door een moeilijke receptie met één hand boven het net weg te halen zodat Wim hem loodrecht omlaag kan meppen. Gelukkig aan de juiste kant van het net. Een onwaarschijnlijk en wondermooi staaltje topvolley. Ook Wannes doet het nog steeds uitstekend. Eerst met een blok, dan met een door Andre mooi toegespeelde aanval (16-13). Ruben slaat een bal uit die Marcus eerst knap had gered en Mc Givern blijft moeilijk te behandelen opslagen afleveren (16-15). Herman brengt Roel voor Ruben. Wannes lanceert een opslagbom. Andre maakt een punt, mooi geplaatst uit de 2e hand. (18-15). Tweede en laatste time out voor Tanghe. Met succes. Lamont scoort en Hollez teistert Marcus met een reeks sprongopslagen à la Vaes (18-19). Herman roept zijn manschappen bij zich. Roel brengt nu opluchting met een keurige stop die hij vervolgens eigenhandig in slaat langs de lijn. Andre pakt uit met een zoveelste blok, nu op Coucke. Kevin houdt tweemaal een moeilijke bal in het spel en Wannes rondt af. (21-19). Maar Menen is taai: Art plaatst en neemt opnieuw voorsprong met Coucke aan de opslag (21-22). Ruben neemt terug zijn plaats in en stopt perfect. Marcus scoort het punt. Brage komt nu serveren voor Fred en Andre pakt uit met een zoveelste killblok op Hollez. Zowel Brage als Lamont missen hun service en Everbeur heeft een eerste setbal te pakken (24-23). Wat volgt is een bloedstollende finale, waarin gevochten wordt voor elke bal, foutjes worden gemaakt, Wannes nog driemaal een setbal versiert, maar ondertussen ook Menen éénmaal mag serveren voor de set (26-27). Het is Wannes himself die besluit er een einde aan te maken met een snoeiharde ace (29-27)
Set 3: Roel start nu op de plaats van Ruben en bedankt met een killblok op Hollez. Wim beleeft gloriemomenten want Dejonckheere en Coucke weten geen raad met zijn gestrekte en gekruiste floaters. Fred stopt Coucke met het blok en Roel scoort een machtige side out nadat Fred’s blok de bal had afgeremd. (5-0).Tanghe vlucht reeds in een time out, maar Wannes vervolgt met side out. Wim blijft de Menense receptie teisteren en Fred profiteert aan het net (7-0). Wim serveert nu out en Mc Givern pakt weer uit met zijn slangennummertje. Maar Kevin klaart nu de klus en Roel maakt af met zijn gekende krachtige side out. Fred killt Hollez, die prompt wordt vervangen door Van Noorden. (9-1). Twee foutjes van Everbeur en Herman roept zijn mannen terug bij de les (9-3). Fred maakt 2 punten, Marcus scoort side out na keurige receptie van Kevin. Roel haalt spectaculair een gemaakt punt van de achterlijn. Wim scoort (16-6). Na de technische time out volgt een rally waarin we getuige zijn van een buitenaardse duikvlucht van Andre. Daarbij brengt hij op talent en techniek van ver buiten positie 2 een onmogelijke bal terug in het veld. (Het punt wordt uiteindelijk toch gescoord door Coucke). Ook broer Marcus is even later bij de zaak aan de grond. Roel blijft scoren onder meer met een schitterende straatbal, na dito pas van Andre. (20-9). Menen speelt nu zijn eerste pipe uit de wedstrijd (20-10). Herman neemt time out. Twee perfecte recepties van Roel, afgewerkt door Fred en Wim (22-11). Wannes scoort nog en Roel zet het orgelpunt met nog een side out. (25-14)
Besluit: Deugddoende zege. We zagen een gemotiveerde ploeg, die vocht voor elke bal. Wannes was sterk op dreef en maakte in sets 1 en 2 vooral op de cruciale momenten het verschil. Andre bewees dat hij de betere en wellicht meest polyvalente setter in de competitie kan zijn. Vandaag verwende hij het publiek met secure verdeling en handenvol rechtstreekse punten, vooral blokkerend. Roel was tegen zijn ex ploeg een meerwaarde. Coach Vleminckx zit kort op de bal en houdt iedereen bij de les. Dit smaakt naar meer.
Beacher
Aantal berichten : 41 Registratiedatum : 02-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 wo jan 20, 2010 2:17 pm
De spelers gaan deze avond naar een bestuursvergadering om de wanbetalingen aan te klagen. Loon.. tankgeld enz. word zoals altijd te laat betaald.... sommigen wachten nog op geld van november. Zal dat dan nooit veranderen.
Dretske
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 wo jan 20, 2010 4:12 pm
Zo lang we met dit bestuur zitten zal dit inderdaad NOOIT veranderen....
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 22, 2010 2:58 am
Maar natuurlijk spreken ze niet over het vele goede werk dat Otavio gedaan heeft. Hij heeft maar twee matchen verloren 1. supercup en 2. Roeselare. en toen is de miserie begonnen. Ik weet zeker dat we met hem nog meer matchen gewonnen hadden. Ze bestempelen hem als gek maar niemand heeft gezien wat voor werk hij gedaan heeft en wat voor fijne mens hij was. Hij was enkel gek van volleybal. Ik wil Herman niet afbreken maar Otavio we miss you!!!!!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 vr jan 22, 2010 2:57 pm
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 zo jan 24, 2010 8:22 pm
Verdomme ...ziek!! Ik kan er ni bij zijn vandaag in Guibertin.
Set1:25-19 Set2:25-23 amaai Set3:25-21 over and out.
Ik had beter mee gegaan dan hadden ze het verlies op mij kunnen steken.
Dretske
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 ma jan 25, 2010 12:26 am
Ja jongens wat een zwakke match... Dit is echt huilen met de pet op... Ik heb juist het krantenartikel van onze technisch directeur nog eens gelezen over al zijn lof nu er een nieuwe trainer is en dat de ploeg beter draait... Amaai daar staan kemels in... De nieuwe trainer kent de zwakke punten van Guibertin.. Ik had toch meer de indruk dat Guibertin er nog meer wist van onze trainer.. In ieder geval met de coach van vorig jaar had dit zo toch niet gelopen. We hadden een goeie, nee een zeer goeie trainer maar hij uitte teveel kritiek naar het bestuur toe.. En daar kunnen ze natuurlijk niet tegen e... Komaan, vandaag nauwelijks een vervanging doorgevoerd tenzij eens iemand voor op te slagen.. Tja als je niks probeert weet je natuurlijk niet of het beter of slechter had gekund. Maar na 3 matchen kan je nog geen mirakels verwachten. Alhoewel je je toch vragen kunt stellen bij dit verlies tegen de ploeg die hij zeer goed kent en dit jaar nog geen enkele maal wist te winnen met 3-0 of 3-1... Wrijvingen binnen de ploeg??? Had toen de bewuste speler uit de ploeg gezet en we hadden terug een groep die voor elkander door het vuur zou gaan.. Nee een nieuwe coach was de oplossing!! Vandaag weer duidelijk merkbaar dat er groepjes binnen de ploeg zijn en dit is natuurlijk zeer slecht voor de vechtlust. Als je weet dat er spelers zijn met contracten waar zou instaan dat als die bewuste speler fit is, hij altijd moet spelen (heb ik toch al meerdere malen gehoord op volley. daar moet dan toch iets van waar zijn) Als dit waarheden zijn, waar zijn we dan mee bezig en ik zou het nog durven geloven ook als je de geschiedenis van de club een beetje kent. Laat ons hopen op beterschap en veel sterkte aan de ploeg voor de laatste 5 matchen tegen de top 4. We MOETEN nu Puurs kloppen en proberen zeker iets te rapen thuis tegen Antwerpen. En dan hebben we nog een kans(je) op de play-offs. Grtzzz
Stavros
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 ma jan 25, 2010 1:15 pm
Het mooiste voorbeeld van hoe men het probleem tussen speler en trainer opgelost had was in Guibertin zelf te bewonderen. Daar hebben ze ook van coach gewisseld en de speler die eigenlijk het probleem was een andere job gegeven..... Deze is daar nu zaalwachter.... Maar het resultaat was er wel merkbaar. Daar stond terug een ploeg op het veld. Bij ons heeft men voor de gemakkelijkste oplossing gekozen om toch maar geen verantwoordelijkheid te moeten nemen. Als je dan het krantenartikel van Fernand leest over de trainerswissel dan begrijp ik het ook allemaal niet meer. De eerste wedstrijd in Halen verloren, tegen Menen gewonnen maar waarvan de eerste twee sets zeer nipt en nu verloren van Guibertin, de allerlaatste in de competitie. Een mooi voorbeeld van hoe men een verkeerde beslissing wil goedpraten. Men schermt nu met de woorden dat Marcus zelf om een trainerswissel gevraagd heeft maar niets is minder waar. Hij heeft gewoon gezegd dat in zijn ploeg geen plaats meer was voor een bepaalde speler en indien het bestuur daar niet mee akkoord was kon men beter een andere trainer kiezen. En dat heeft men dus gedaan. In plaats van deze mensen, en dan bedoel ik Marcus met Stafke, hun werk waaraan ze begonnen waren te laten afmaken heeft men gekozen voor een andere (lees slechtere) oplossing. Je kan er niet omheen kijken dat de resultaten, in de periode dat Stafke hier was, veel beter waren dan in de periode dat hij er niet was. Dat hij een aparte stijl van coachen had was wel duidelijk. Maar wie geeft daar nu iets om als de resultaten er zijn. In een kranten artikel na de wedstrijd tegen Halen liet een bepaalde speler het volgende noteren."Nu moesten we eigenlijk vaststellen dat Ruben Van Hirtum niet zijn hoogste niveau haalde aan het net en de trainer wisselde hem dan ook". Wel....manneke dat is NORMAAL dat de trainer je wisselt als deze vind dat je op een bepaald moment je niveau niet haalt. Dat zou voor iedereen moeten gelden maar bij sommigen kan dit niet wegens een clausule in een contract waardoor je altijd moet spelen. Misschien toch eens een voorbeeld nemen aan de reactie na deze wissel.... geen familie opstand....geen scheldtirades...en positief ingesteld blijven. Dat noemt men een clubspeler. Waar het financieel naar toe gaat weet ik echt niet. Feit is dat we bij Fred in zijn appartement een klusje moesten gaan opknappen. We werden daar direct aangesproken met de vraag of we van de volleybal waren. De huisbaas heeft dit seizoen nog geen enkele maand huur ontvangen..... Nu, wij schrikken daar niet meer van, typisch voor deze club....
Swaque
Aantal berichten : 209 Registratiedatum : 27-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 ma jan 25, 2010 10:14 pm
Amai Amai Amai
Dit is een dieptepunt in de geschiedenis van de club. Da ge die match verliest kan ik mee leven, waar ik ni mee kan leven is de manier waarop. Niks ambiance, niks vechtlust in de ploeg, echt niks. Het sterke punt van de laatste jaren "teamspirit" is herleid tot onze grote zwakte! Wij zijn geen team meer maar een verdeelde ploeg. Als je soms hoort hoe sommige spelers andere spelers afbreken en beklappen dan moet ik KOTSEN!!! Al moet ik onze jongens nog enig krediet geven, want onze grootste zwakte is het beleid, alé beleid Vorig seizoen bij de oprichting van dit forum als reactie tegen de schorsing van den dennis, had ik een gesprek met iemand van deze beleidsmensen "Wat dennis doet kan niet als werknemer van de club, een schorsing is niet overdreven, in een bedrijf zou hij eigenlijk moeten ontslagen worden" Awel ik zeg nu tegen deze beleidsmensen "Wanneer een bedrijf zijn werknemers niet of laattijdig betaalt, dan wordt er niet gewerkt, dan staakt men!!!" Wat ik ook niet begrijp is dat Marcus en Stafke van in het begin van het seizoen extra ballen vroegen en deze niet kregen, wat blijkt nu deze gevraagde ballen al maanden beschikbaar waren maar niet tot in de sporthal zijn "geraakt!". Hoe kan dit allemaal, ik heb een vermoeden dat het bestuur en GdV op kop dachten met Marcus en Stafke een trainerduo binnen gehaald hebben dat zou dansen naar hun pijpen. Maar dat bleek als snel een probleem te worden, GdV himself probeerde marcus op te leggen om ons uit de sporthal te zetten, oké zei marcus maar dan moet gij elke dag ballen komen rapen, een antwoord dat bij GdV in het verkeerde keelgat is geschoten, weeral eens een ontslag (heeft iemand de tel bijgehouden?). Het gevolg is dat stafke terug in brazilië zit, dit zou 2 weken duren tot zijn papieren in orde waren, we zijn onderstussen al 2 maanden verder!! Een ander gevolg is dat Marcus absoluut niet gesteund werd als trainer en men koos voor een andere en niet zoals in de kranten werd vertelt omdat hij de combinatie niet meer zag zitten maar omdat men bang had van een contract van een speler (das ook den eerste keer dat de club schrik heeft van een contract). Ondertussen worden leden van dit forum belaagd met mails dat we moeten zwijgen over de financiële situatie, dit zou volgens de verzenders ernstige schade toe brengen aan het imago van de club. Denken zij nu echt dat alleen wij dit weten? Dit zou pas naiëf zijn
Hopelijk zaterdag de volle buit tegen Puurs. Niet gemakkelijk met ne super gemotiveerde Dennis in de ploeg.
Laatst aangepast door Swaque op di jan 26, 2010 12:40 am; in totaal 2 keer bewerkt
Il_Principito
Aantal berichten : 30 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 ma jan 25, 2010 11:26 pm
Welk imago, wat imago? Heel de volleybalwereld lacht met Everbeur en zijn beleid.
Beacher
Aantal berichten : 41 Registratiedatum : 02-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 di jan 26, 2010 12:05 am
Juist op ROB een reportage gezien met onze nieuwe trainer. Deze ziet het nog zitten om de play-offs te halen met de thuismatchen tegen PNV en Antwerpen voor de boeg. Kan a.u.b iemand de trainer verwittigen dat het zaterdag tegen PUURS is en niet tegen PNV .......
Ook zegt hij de zwakke plekken van Antwerpen te kennen omdat hij met Guibertin nipt met 2-3 heeft verloren. Dat dachten we voor de match van zondag ook dat hij de zwakke plekken van Guibertin zou kennen. Ik denk dat ze die zwakke plek daar juist voor nieuwjaar verwijderd hebben.
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2009-2010 di jan 26, 2010 2:11 am
Beacher schreef:
Juist op ROB een reportage gezien met onze nieuwe trainer. Deze ziet het nog zitten om de play-offs te halen met de thuismatchen tegen PNV en Antwerpen voor de boeg. Kan a.u.b iemand de trainer verwittigen dat het zaterdag tegen PUURS is en niet tegen PNV .......
Ook zegt hij de zwakke plekken van Antwerpen te kennen omdat hij met Guibertin nipt met 2-3 heeft verloren. Dat dachten we voor de match van zondag ook dat hij de zwakke plekken van Guibertin zou kennen. Ik denk dat ze die zwakke plek daar juist voor nieuwjaar verwijderd hebben.
Ja ik heb het ook gezien, maar ik denk dat den Herman toen nog ni bekomen was van het verlies. Wat hij zegt over de vechtlust van de ploeg is wel waar. In het begin van het seizoen hebben de Brazilianen met een filmke aan de spelers proberen duidelijk te maken hoe de vechtlust met sambavolley te verkrijgen. https://www.youtube.com/watch?v=zvhgmO84db0&feature=player_embedded Maar ik denk dat de spelers, op een paar na, het niet gesnapt hebben of ni willen snappen. En de enige die onder de match de spelers nog kon laten zien hoe het moest heeft het bestuur zonder boe of ba naar huis gezonden.