Aantal berichten : 643 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 11:18 am
Stavros
Aantal berichten : 165 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 11:24 am
R.I.P Met dank aan God De Vader en zijn Zoon
AMEN!
Swaque
Aantal berichten : 209 Registratiedatum : 27-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 12:49 pm
Over en Uit
Een zwarte dag voor iedere volleyballiefhebber in de omstreken!!
boemelaar
Aantal berichten : 46 Registratiedatum : 03-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 1:13 pm
Dit is zo intriest maar we wisten het natuurlijk al een tijdje. DIt sluit voor mij een periode van 25 jaar af, ik zal het missen...
dejavue
Aantal berichten : 17 Registratiedatum : 25-07-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 1:39 pm
Het is zoals men bij elk overlijden van een terminaal zieke patient zegt: We zagen het aankomen maar het blijft een pijnlijke zaak.
Dag everbeur
Laatst aangepast door dejavue op ma mei 02, 2011 6:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 2:19 pm
Ja zoals de Kit jaren geleden schreef "EVERBEUR BESTAAT NIET MEER"!!!Toen ging het enkel om de naam Everbeur maar nu is het realiteit Jammer dat deze mooie club zo over kop gaat, maar het kon zo niet verder. En of we het gaan missen, aan een 20 jaar van mijn leven komt een einde Alleen de twee grootste verantwoordelijken zullen de dans weer ontspringen. Al zijn ze dan met groot allure op tv verschenen als voorzitter en manager van volley everbeur Maar ja ze zullen nu wel gaan verkondigen van "zie je wel het gaat niet zonder ons" en van "tzijn die van achter het glas die de dood van de club op hun geweten hebben"
Kees Kist
Aantal berichten : 30 Registratiedatum : 15-01-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 2:24 pm
Spijtig dat deze, eens zo mooie, club in de vernieling is geholpen door twee mensen die zich voordeden als redders in nood. Eigenbelang, machtspelletjes en verdwijntrucs met geld waren schering en inslag onder het wanbeleid van deze heren. Bedankt hiervoor, vandaag is de rekening gemaakt. Voor velen van ons is dit een pijnlijke zaak. Voor jullie is dit waarschijnlijk het afsluiten van een business. We zullen het missen "DE HEL OP DE HEI".
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 2:29 pm
Ook nog van volleynieuws.be
Exit Averbode maandag, 02 mei 2011 11:10 Averbode zal volgend seizoen niet meer aantreden in de Liga A.
De geruchten over de financiële problemen bleken niet gelogen. 500000 euro bedroeg de schuldenberg. Veel sporen zijn er ondertussen niet meer te vinden. De website werd afgesloten. 40 mooie jaren volleygeschiedenis zijn uitgewist.De beslissing om niet langer te wachten op mogelijke redding werd door de bond genomen. Guibertin zal volgend seizoen in de Liga A aantreden.
Beacher
Aantal berichten : 41 Registratiedatum : 02-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 2:40 pm
Raar, dat net op de dag dat de grootste bandiet ter wereld is gevat ,dat ook de club ophoud te bestaan geleid door de twee grootste ban.......
Nee.....dat is toeval....
We zullen het missen, het volleybal in Averbode.
Swaque
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma mei 02, 2011 3:33 pm
De club is vermoord, een roofmoord met voorbedachte rade!!!!!!!!!
De hoofdbeklaagden van deze moord zullen de dans ontspringen met goed gevulde zakken!!! De andere, die getekend hebben voor deze vzw, hebben de dans proberen te ontspringen, maar zij zullen moeten opdraaien voor de gedelfde put! Zij gaan levenslang krijgen!!
DUFF-MAN
Aantal berichten : 83 Registratiedatum : 05-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 12:15 am
R.I.P. everbeur we zullen het missen
met dank aan de aasgieren god de vader en zijn zoon
Swaque
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 1:08 am
Onze "vriend" Fernand Walder heeft een interview geven aan sporza. Leuk om te lezen nog leuker om te horen.
Eerst en vooral de drijvende kracht Walder NIks doen (buiten wa vergaderen met de bond) en goe betaald worden, en dat noemen ze een drijvende kracht!!!De waarde van ne schone nieuwe auto heeft hij aan zijn 3 jaar averbode gehouden, en voorwa? Voor geen KL***N te doen. Welke spelers zijn door hem naar averbode gehaald? Welke oefenmatchen heeft hij geregeld? alles op één hand te tellen!!
Op de radio haalt hij uit naar dit forum. Aan de handen van de personen die hier op dit forum zijn aangepakt plakt een pak geld van de volleybal, daar zijn uw lijken uit de kast!! Zakkenvullers één voor één!!!
U was voorzitter van de club toen den dré onterecht opstaande voet ontslagen werd, dit proces is een groot lijk dat uit de kast valt, mede u verantwoordelijkheid!!!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 1:58 am
Ja Swaque, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Jaren hebben we hen op deze lijken gewezen, en nu zeggen ze dat ze het niet wisten. Ook hebben de redders van de club in het begin zeer goed werk geleverd maar ze hebben het nadien naar de botten geholpen door enkel naar macht te streven. En dit heeft niks te zien met afgunst. Begin dit seizoen hebben we nog onze hulp toegezegd aan iemand die het goed meende, maar toen hij die kast met lijken open trok gaf hij er de brui aan en dus weg hulp. En dan plots hebben ze hun budget rond en halen ze Van de Loo, Shittu ,Paulides en Kust binnen plus dan nog Dejan Simovski(niet eu) allen niet van de goedkoopste. Begrijpen wie begrijpen kan. Neemt niet weg dat ik blij ben om deze toffe mensen te ontmoeten en hen beter heb leren kennen maar zo kan men een club in moeilijkheden niet redden. Maar ik heb het nog al gezegd “het uitschot achter het glas is de grootste boosdoener voor de dood van de club”
DUFF-MAN
Aantal berichten : 83 Registratiedatum : 05-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 3:40 am
Fernand, je moet de schuld niet naar de supporters schuiven. als je een schuld hebt van 500000 euro heeft het bestuur heel slecht gewerkt, en dus was de kritiek daarop TERECHT. hoe komt het dat er lijken uit de kast vallen? omdat er bestuurd werd op een manier die het daglicht niet mocht zien. half Maaseik en Roeselare is in everbeur gepasseerd...als ge die jongens een fatsoenlijk contrakt gegeven had kon je ze voor geld doorverkopen. maar in plaats daarvan werden er vele weggepest door bestuursLUI die autoritair regeerde. de laatste ploeg was idd zeker geen goedkope ploeg. ze hebben gewoon alles opgesoupeerd, en ze kwamen zelfs nog tekort om de spelers te betalen. goed gewerkt hoor!!! dan mag je daar als supporter niks over zeggen??
Stavros
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 9:08 am
Een zeer mooi intervieuw op sporza. Dat noemt men nu de "paraplu techniek" om alles op het verleden of op iemand anders te schuiven. Ter verduidelijking is de gever van het intervieuw niet alleen technisch directeur geweest maar ook voorzitter in het jaar dat er het meeste schulden zijn gemaakt. Tevens zat hij altijd in het kernbestuur van 7 en zat hij in de "raad der wijzen" die de werking van de club moest controleren. Als je in deze hoedanigheden niet ziet wat er met je club aan het gebeuren is dan is er wel wat meer aan de hand. Maarja, als je een betaalde functie hebt moet je soms de ogen sluiten als je werkgever dat vraagt. Ik denk dat iedereen binnen een club begrijpt dat als je de functie van voorzitter aanvaard dat je dan ook de verantwoordelijkheid van een voorzitter neemt. Ik herinner me op leuven beach dat ik hem de vraag gesteld heb of hij dit niet heeft zien aankomen dat het misgaat met de club. Ik zal dit antwoord nooit vergeten. "Daar trek ik me niets van aan, dat is aan anderen om dit op te lossen. Ik ben maar voorzitter op papier. En deze mensen gaan nu verkondigen waarom het is mis gelopen met de club.
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 10:37 am
Even wat anders!!
Ruben Van Hirtum en Marcus Eloi naar Knack Roeselare dinsdag 03 mei 2011 om 09u10
Roeselare - Volleybalteam Knack Roeselare heeft zich zopas versterkt met receptie-hoekspelers Ruben Van Hirtum en Marcus Eloi.
De ploeg van Knack Randstad Roeselare krijgt stilaan vorm. De 21-jarige Ruben Van Hirtum komt over van Averbode waar hij de voorbije drie seizoenen speelde. De receptie-hoek speler tekende een contract van twee seizoenen bij Knack Roeselare. Tweede in de rij is de Braziliaan Marcus Vinitius Eloi. Een oude bekende, want Eloi speelde bij het toenmalige Knack Roeselare toen het in 2001-2002 goud won in de Top Teams Cup. De 34-jarige Marcus Eloi kwam het voorbije seizoen uit voor Boca Juniors in Argentinië en was van 2008 tot 2010 teamgenoot van Ruben Van Hirtum bij Averbode. Hij tekende een overeenkomst voor één seizoen.
Kevin Geerinckx vertrekt
“Met Marcus Eloi haalt Roeselare een ervaren, leidinggevende en polyvalente speler binnen. Van hem wordt verwacht dat hij Kevin Geerinckx, die Knack Roeselare verlaat, vervangt op de liberopositie, maar eveneens in staat is om de jonge receptie-hoek spelers als Sam Deroo en Ruben Van Hirtum bij te staan”, klinkt het in een persbericht van de club.
Meer in Krant van West-Vlaanderen (editie De Weekbode Roeselare).
En nog!
Samba-volley sur les bords de la Garonne !
Après la prolongation du contrat jusqu’en 2013 de l’attaquant réceptionneur, Diogenes ZAGONEL, au club depuis trois saisons, et le recrutement de Alex DAMIAO à la pointe de l’attaque, jusqu’en 2013 aussi, les SPACER’S viennent de recruter un troisième brésilien : Andre Luiz Ferraz ELOI.
Andre ELOI, actuellement passeur de l’équipe belge de Maaseik, est âgé de 29 ans et mesure 196 cm. Il vient d'être tout juste sacré champion de Belgique avec son club. Il a également participé cette saison à la prestigieuse Ligue des Champions.
ZAGO et DAMIAO retrouveront ainsi le passeur avec qui ils ont évolué en équipe nationale juniors dont ELOI a fait partie de 1997 à 2001 et avec laquelle il a été sacré Champion du monde des moins de 21 ans.En 2011/2012, avec ELOI à la baguette et ZAGO et DAMIAO à l’attaque, le Palais des Sports de Toulouse résonnera des airs de samba !
dejavue
Aantal berichten : 17 Registratiedatum : 25-07-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 6:18 pm
@Kevin
“Met Marcus Eloi haalt Roeselare een ervaren, leidinggevende en polyvalente speler binnen. Van hem wordt verwacht dat hij Kevin Geerinckx, die Knack Roeselare verlaat, vervangt op de liberopositie, maar eveneens in staat is om de jonge receptie-hoek spelers als Sam Deroo en Ruben Van Hirtum bij te staan”, klinkt het in een persbericht van de club.
Van ironie gesproken Dag Kevin
Stavros
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 7:52 pm
In Toulouse vind Andre nog een oude bekende terug (ex-everbeur) namelijk Ruslans Sorokins. Goed gevonden van ons Everzwijn.
Al Pacino
Aantal berichten : 10 Registratiedatum : 16-04-11
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 9:05 pm
Was dat niet de speler die als receptie-hoek werd aangetrokken mar vrijwel het hele seizoen als middenman tegen zijn goesting fungeerde?
En haha idd, bye bye Kevin, zoek maar een ander ploeg weeral he
Beacher
Aantal berichten : 41 Registratiedatum : 02-10-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di mei 03, 2011 9:07 pm
Zou men met "de drijvende kracht" niet bedoelen: De kracht die nodig is om te blijven drijven in zijn eigen zever. (letterlijk en figuurlijk)
Swaque
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 wo mei 04, 2011 12:38 am
Vandaag een paar intressante telefoontjes gehad, een aantal zaken blijft men beweren
1) Men probeert nog steeds de schuld de schuiven in het vorige bestuur, en in de komst van Batez, en het niet nakomen van sponsor verplichtingen.
2) Men zegt dat officieel er geen schuld van 500000€ is . officieel is er ook nergens een boekhouding, maar je als alle schulden optelt, kom je aan dit astronomisch bedrag. 3 Jaar geleden sprak men van een schuld van om en bij de 150.000€., Momenteel is er enkel bij de RSZ een schuld van om en bij de 90.000€!!!
3) Men denkt dat men momenteel safe is om zich in onvermogen te stellen!
4) Men denkt nog steeds dat men onder het proces van Urnaut uit kan!
Laat ons hopen dat iedereen die nog geld moet, zijn geld krijgt!!!!!!!! Ik vrees alleen dat men er laaaaaaaaaaaaaaang gaat op moeten wachten!!
Sarr
Aantal berichten : 11 Registratiedatum : 26-03-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 wo mei 04, 2011 12:20 pm
Joppe en Ruben: Roeselare Roel en Dieter: PNV waasland
Stavros
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 wo mei 04, 2011 3:03 pm
Kroniek van een ondergang Enkele jaren geleden streken er twee reddende engelen neer bij onze volleybalclub Averbode. Wij doopten hen God De Vader en zijn Zoon. Op het ogenblik dat deze twee mensen bij de club kwamen, was de financiele situatie zeker niet rooskleurig, maar ook niet onoverkomelijk. Tegen beter weten in geloofden velen (ook ik) in het project dat deze twee voorstelden. Helaas heeft dit geloof slechts enkele weken geduurd. Snel kwam de ware aard en de echte bedoelingen van deze twee naar boven. Het eerste signaal was dat op één van de eerste vergaderingen een financieel verantwoordelijke werd aangesteld. Deze zou worden bijgestaan door twee ervaren boekhouders/financiele experts. Enkele weken later had men deze twee er reeds uitgebonjourd. Bij navraag van één van deze , werd mij al veel duidelijk. Op de vraag waarom hij niet meer hielp bij de club kreeg ik volgend antwoord: “ Ik heb tegen de mensen van het bestuur gezegd dat ik wil helpen zolang alles eerlijk verloopt, en ik help niet meer…..”. Een duidelijker antwoord kan men niet krijgen. Vanaf toen ging de liquidatie van medewerkers, spelers of van mensen die te dicht bij de waarheid kwamen, gewoon door. Ook had men van in het begin voorop gesteld om een nieuwe overkoepelende vzw op te richten boven de bestaande vzw. Deze is er nooit gekomen omdat men dan moest tekenen en alzo ook verantwoordelijk was voor de vzw. Met andere woorden, deze twee hebben de club geleid zonder dat ze verantwoordelijk kunnen worden gesteld voor hun wanbeleid. Ik denk niet dat ik er een tekening bij moet maken waarom de nieuwe vzw er niet gekomen is….. Dus alles kwam terecht op het hoofd van de beheerders van de reeds bestaande vzw en van de club. Het mooiste voorbeeld hiervan is het ontslag van onze toenmalige trainer. Dit was gewoon een afrekening van God De Vader en zijn Zoon. Iedereen weet wat deze farce de club gekost heeft en nog zal kosten. Gewoon omdat er twee mensen er een machts- spelletje van hadden gemaakt. En zo zijn er nog vele, vele, vele voorbeelden met als hoogtepunt de situatie rond Otavio Machado, pure mensenhandel. Ik keur ook de houding en werkwijze van de twee huidige beheerders zeker niet goed. Maar dat deze twee ook serieus onder druk werden gezet door ons heilige duo, dat weet ik wel zeker. Dreigementen van: als je dit niet doet.. Of als je dat niet tekent…Gevolgd door de vraag: “of verkoopt ge liever uw huis”, waren destijds schering en inslag. Dit om maar te illustreren op welke wijze er gewerkt werd. Ook de toenmalige supportersclub werd uit elkaar gereten, deze was in hun ogen ook te sterk en nam het te nadrukkelijk op voor hun spelers en trainers. Vandaar het oprichten van dit forum omdat sommigen niet meer de toegang kregen tot het forum van de site van de club. Dit forum was en is voor sommigen nu nog altijd een doorn in het oog. Men heeft destijds zelfs geprobeerd om via een klacht van laster en eerroof dit forum te stoppen. Helaas voor hen is dit niet gelukt en moest men soms wat gas terug nemen bij sommige beslissingen omdat men wist dat een groot deel van de volleywereld dit forum las. Misschien ook helaas voor ons dat het hen niet gelukt is want alzo zou er misschien wat eerder een einde zijn gekomen aan dit wanbeleid indien men de stal eens uitgemest had. Als je weet dat er sponsors afgehaakt hebben omdat deze geen inzage kregen in de boekhouding (om te weten wat er met hun gesponsorde centen gebeurde) kan je je inbeelden hoe er geknoeid is in deze club. Niemand mocht de boekhouding zien. Zelfs bestuursleden niet…. Nog een mooi en recent voorbeeld is de situatie rond één van onze beste spelers ooit. Deze had nog een contract tot en met dit seizoen (2010-2011) in Averbode. Uitgeroepen tot ster van de trainers, beste scorer en servicekanon besloten sommige in de club om hem “gratis” te laten vertrekken om de loonlast te beperken. Als je ziet welke spelers er nadien nog de reveu gepasseerd zijn weet je dat dit gewoon een schijnmaneuvre was. Rara wie twee jaar op rij deze transfer ging afhandelen in het buitenland….. Mij maak je niet wijs dat deze overgang gratis is gebeurd mede door het gegeven dat er dit seizoen een speler in Averbode was die duidelijk als pasmunt (lees wederdienst) is komen spelen. Deze laatste kwam zogezegd één maand op proef maar zijn verblijf werd reeds voor twee maanden ineens betaald. Ook onze huidige trainer zag deze speler niet echt als een versterking en verkoos een toenmalige testspeler boven hem. Helaas kon hij niets doen tegen deze beslissing. Als je weet wat een niet eu-speler de club kost, en dan bedoel ik niet alleen zijn loon (want daar is ook serieus mee geknoeid) maar wel de som RSZ die men moet betalen op zijn aangeven loon (wet dedecker) dan weet je dat dit voor de club een zeer dure bevalling was. Men had vooraf nochtans beslist om dit seizoen geen enkele speler van buiten de EU aan te trekken. Maar eigenbelang primeerde weeral en zo werd de rsz schuld dit seizoen danig de hoogte ingejaagd. Dit is eigenlijk nog maar een kleine voorstelling van wat er allemaal is gebeurd in de periode God de vader en zijn zoon. Hierover kan men een heel boek schrijven. Helaas zijn deze twee zo slim dat men moeilijk hun mede verantwoordelijkheid voor dit debacle zal kunnen bewijzen. Tot slot wil ik elke speler, trainer en iedereen die op negatieve wijze met deze mensen in contact is gekomen bedanken dat ze het onderscheid hebben kunnen maken tussen mensen die het wel goed menen met de club en mensen die het niet goed menen met de club. Onze BBQ en de wekelijkse bijeenkomst op donderdag in het rond punt waren hiervan het beste bewijs. Gelukkig hebben we met dit forum ook enkele spelers en trainer kunnen helpen, en dat was de uiteindelijke bedoeling. Iedereen was verwonderd hoe wij aan zoveel informatie kwamen, helaas heeft zich nooit iemand de vraag gesteld “hoe” we eraan kwamen. En het “hoe” maakte misschien duidelijk, dat binnen het bestuur, ook niet iedereen akkoord was met de gang van zaken. Stavros
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 do mei 05, 2011 9:35 am
Volleybal Nog weinig hoop voor Averbode Het Nieuwsblad,donderdag 05 mei 2011, 05u00Auteur: (lgh)
SCHERPENHEUVEL-ZICHEM - Voor Averbode, dat al lange tijd geplaagd wordt door financiële problemen, zijn de overlevingskansen nu wel erg klein geworden.
Scherpenheuvel-Zichem ‘Wij zijn door de raad van bestuur van de bond geschorst voor de Liga', zegt woordvoerder Ivo Verheyden. ‘Omdat we vonden dat de motivatie niet correct was, hebben we een reactie gestuurd.'
‘We beseffen ook wel dat de kans groot is dat de bond voet bij stuk zal houden, maar zolang we geen antwoord ontvangen hebben, blijft het onduidelijk hoe het verder moet met onze mannenploeg.
‘Dinsdag hebben we wel beslist om in elk geval verder te doen met de jeugd- en de vrouwenploegen.'
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 do mei 05, 2011 10:11 am
everzwijn schreef:
Scherpenheuvel-Zichem ‘Wij zijn door de raad van bestuur van de bond geschorst voor de Liga', zegt woordvoerder Ivo Verheyden. ‘Omdat we vonden dat de motivatie niet correct was, hebben we een reactie gestuurd.'
Allez Ivo "motivatie niet correct",,,,schulden aan de bond,schulden rsz,spelers niet betaald......welke motivatie is dan niet correct