SCHERPENHEUVEL-ZICHEM - Averbode speelde tegen Borgworm niet zo best, maar het volstond voor een 3-0-zege. Hoekaanvaller Roel Nuijts beseft dat het morgen in Menen veel beter moet.
'Door met 3-0 te winnen deden we tegenover het thuispubliek wel degelijk onze plicht', aldus de 28-jarige Nuijts.
'Meer evenwel ook niet, want ik besef maar al te goed dat het tegen Borgworm geen denderende prestatie was. Dat we al zeker waren van de vierde plaats en dat we op training al bezig zijn met de voorbereiding van de play-offs speelde ongetwijfeld een rol.'
'Ik weet dat dit niet zou mogen gebeuren, maar we konden heus niet verbergen dat het grote vuur er niet was.'
Roel Nuijts weet als geen ander dat Averbode in Menen uit een ander vaatje moet tappen. 'Ik speelde zelf twee seizoenen in Menen, intussen vier-vijf jaar geleden, maar het was allicht de beste periode uit mijn carrière. Ik fungeerde er zelfs een tijdje als opposite toen Steve Roelandt out was met een blessure.'
'Menen heeft een heel sterke thuisreputatie en ik weet uit ervaring dat die ploeg in dat kleine zaaltje en met de steun van die hevige fans boven zichzelf kan uitgroeien.'
'Daar komt nog bij dat we de traditie niet mee hebben: de voorbije jaren had Averbode nooit overschot in Menen. Ik ben er zeker van dat die jongens het ons ook nu heel moeilijk gaan maken. Ze hebben trouwens een sterk team.'
everzwijn
Aantal berichten : 643 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 06, 2011 3:48 am
Menen-Averbode: 3-0 Schande de manier waar op Geen pit, geen vuur in de ploeg Enkel voor de 10 supporters die de lange trip gemaakt hadden mochten ze wat meer gedaan hebben Ik zit er niet mee in om te verliezen (als ze er voor gevochten hadden) maar dit was beneden alles Ik hoop dat Dieter de spelers terug in orde krijgt tegen de play-off's
Swaque
Aantal berichten : 209 Registratiedatum : 27-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma feb 07, 2011 1:08 am
everzwijn schreef:
Menen-Averbode: 3-0 Schande de manier waar op Geen pit, geen vuur in de ploeg Enkel voor de 10 supporters die de lange trip gemaakt hadden mochten ze wat meer gedaan hebben Ik zit er niet mee in om te verliezen (als ze er voor gevochten hadden) maar dit was beneden alles Ik hoop dat Dieter de spelers terug in orde krijgt tegen de play-off's
ik kan er niks aan toevoegen, het gaat toch beter moeten. Verliezen is één ding, afgaan als ne gieter is met de kwaliteiten die deze ploeg heeft is onaanvaarbaar
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma feb 07, 2011 2:45 pm
Swaque schreef:
everzwijn schreef:
ik kan er niks aan toevoegen, het gaat toch beter moeten. Verliezen is één ding, afgaan als ne gieter is met de kwaliteiten die deze ploeg heeft is onaanvaarbaar
Er zijn toch een paar spelers zich bij de supporters komen verontschuldigen voor het slechte spel!!!!(Dieter,Roel,Ondrej en Dejan bedankt) Sorry ik moet nog vermelden Stephen en Wes speelden niet dus kunnen ze er niet aan doen dat we af gegaan zijn!!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di feb 08, 2011 7:20 pm
VOLLEYBAL Liga
Averbode verliest partij zonder belang Het Nieuwsblad,dinsdag 08 februari 2011,Auteur: (lgh)
SCHERPENHEUVEL-ZICHEM - Voor Averbode eindigde de reguliere competitie met een afknapper in Menen. Zonder Stephen Shittu waren de jongens van Dieter Melis immers geen partij voor de sterke thuisploeg. foto:Frans Scherpenheuvel-Zichem‘Stephen Shittu bezeerde enkele weken geleden zijn heup in de uitwedstrijd bij Puurs', vertelt speler-trainer Dieter Melis.
‘Daar hij de voorbije week wat meer last leek te hebben, besloot ik geen risico's te nemen en hem niet te laten spelen in de slotwedstrijd bij Menen.'
‘Ik wist wel dat ik op die manier onze kansen zou hypothekeren, maar soms moet je nu eenmaal keuzes maken. Per slot van rekening waren we al zeker van de vierde plaats en in de play-offs kan ik Stephen zeker niet missen.'
‘In de eerste set speelden we nog goed,' vervolgt Melis, ‘maar in de slotfase deden enkele foutjes ons de das om en in de volgende sets zijn we er niet meer in geslaagd om een vuist te maken. We konden ons niet opladen voor een wedstrijd die geen belang meer had.'
Uitstekend
‘Tevreden kan ik uiteraard niet zijn, maar ik wil ook niet te zwaar tillen aan deze 3-0-nederlaag. Menen is uiteindelijk een hele sterke tegenstander en zelf hebben we een uitstekend seizoen achter de rug. De nederlaag in Puurs was ons enige echte slippertje, voor de rest wonnen we alles wat we moesten winnen.'
‘We moeten deze bladzijde snel omslaan en ons zo goed mogelijk voorbereiden op de play-offs. Ik weet dat mijn spelers heel snel de knop kunnen omdraaien als er echt iets op het spel staat en dat zal nu moeten gebeuren.'
‘Over minder dan twee weken staat al een thuismatch tegen Roeselare op het programma en we gaan er alles aan doen om er tegen dan te staan. Ik maak me sterk dat Averbode - net als vorig seizoen - in de play-offs een rol van betekenis gaat spelen.'
dejavue
Aantal berichten : 17 Registratiedatum : 25-07-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 do feb 10, 2011 5:43 pm
@kevin Heb gisteren u eerste receptie gezien op één+. Ik dacht dat Depestele mijn living kwam binnengedoken. Heb daarna de tv maar afgezet.
Dag Kevin
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 do feb 10, 2011 5:47 pm
Nog wat achterstallig krantennieuws uit Het Laatste Nieuws!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 11, 2011 3:04 am
Ik hoop dat onze vrienden van Halen het winnen!! Voorlopig is alles in hun voordeel maar maandag komt het terug voor!!
Stafke
Aantal berichten : 3 Registratiedatum : 06-10-10
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 11, 2011 10:21 am
Eén ding is zeker, dat zaakje dat stinkt. Berben kan zich niet meer herinneren iets gezegd te hebben ... kom aan hé
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 11, 2011 2:22 pm
Stafke schreef:
Eén ding is zeker, dat zaakje dat stinkt. Berben kan zich niet meer herinneren iets gezegd te hebben ... kom aan hé
Ziekte van Alzheimer
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 11, 2011 2:24 pm
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 11, 2011 9:27 pm
Oefenmatch Averbode- Puurs:
Set1:22-25 met: Allan,Ondrej,Ruben,Joppe,Stephen,Wim en Dieter. Set2:25-10 met dezelfde ploeg. Set3:34-36 met Roel ipv Allan en Wes ipv Dieter ....3 punten voor gestaan maar tegen het einde te veel fouten. Set4:25-27 met dezelfde ploeg als set 3....weer 3 punten voor gestaan maar tegen het einde te veel fouten. Set5:9-15 met dezelfde als set 4 enkel Allan ipv Ruben. Dieter gaat nog veel werk hebben tegen 19/2
Swaque
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 ma feb 14, 2011 11:32 pm
Net bericht gehad via Roel.
Halen in Play-offs!!!!!
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di feb 15, 2011 8:46 pm
Oefenmatch Averbode-Rotterdam: Set1:25-21 Set2:26-24 Set3:24-26 deze drie sets met Wim,Allan,Ruben,Ondrej,Stephen,Joppe en Dieter Set4:25-18 met Roel voor Allan en op 20-15 Dejan voor Stephen. Set5:13-15 met Wannes voor Ondrej en Wes voor Dieter.
Stavros
Aantal berichten : 165 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di feb 15, 2011 8:49 pm
Ik denk dat we klaar zijn voor de confrontatie met Roeselare zaterdag. Hopelijk mag da "klein geval" zaterdag wat meespelen zodat onze winstkansen redelijk wat stijgen. In alle geval zal het voor hem "Welkom in de hel" zijn.
dejavue
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 di feb 15, 2011 9:06 pm
@Kevin, Geweldige invalbeurt zaterdag in de bekerfinale, eerste defence de tribunne in, eerste receptie te laag en tweede te hoog.........En dat is het geweest voor u. Gelukkig had men door dat dit geen oplossing was en was het vervolg van de finale terug het aankijken waard. Denken dat je er al bent is niet hetzelfde als er al zijn.......
Dag Kevin
Swaque
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 wo feb 16, 2011 1:05 am
Zou Baeyens het durven om het risico te nemen om met KG te spelen? ik denk het ni, zeker nu meer en meer blijkt dat hij in roeselare al zeer veel krediet verspeeld heeft bij managment, trainersstaf en medespelers.
Hier is hij weg en hoeven we zijn aanwezigheid in onze sporthal maar een paar keer per jaar te dulden! HOUDEN ZO!!!!
Il_Principito
Aantal berichten : 30 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 18, 2011 6:23 pm
Fabula acta est? of gewoon toogpraat?
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 vr feb 18, 2011 6:59 pm
VOLLEYBAL Play-offs Liga Averbode - Roeselare
Averbode start meteen met heuse kaskraker Het Nieuwsblad,vrijdag 18 februari 2011, Auteur: (lgh)
SCHERPENHEUVEL-ZICHEM - Averbode begint morgen (20.30uur) aan de play-offs met een thuismatch tegen Roeselare. Assistent-coach Petr Bella beseft dat het moeilijk wordt, maar toch acht hij zijn ploeg niet kansloos tegen de kersverse bekerwinnaar.
'Door de schitterende play-offs van vorig seizoen zijn de verwachtingen bij veel supporters misschien wel iets te hooggespannen. Ik ben ervan overtuigd dat het nu een stuk moeilijker zal zijn om de integrale topdrie te kloppen.'
'De toppers zijn gewaarschuwd, ze zullen ons niet meer onderschatten en zich tot in de puntjes voorbereiden op de matchen tegen Averbode. We trachten er het maximum uit te halen, maar we beginnen aan deze play-offs met de ambitie om de vierde plaats uit de reguliere competitie vast te houden. Beter doen ware fantastisch.'
De laatste drie wedstrijden uit de reguliere competitie bleken wel ondermaats. 'Het begon met de 3-2-nederlaag in Puurs, daarna volgde een weinig overtuigende thuiszege tegen Borgworm en het dieptepunt was de 3-0-nederlaag in Menen.'
Excuus'
Natuurlijk hadden we op dat moment niets meer te winnen of te verliezen, maar dat mag geen excuus zijn. De voorbije weken zijn de spelers erin geslaagd om de knop helemaal om te draaien. We staan opnieuw op scherp en minstens even belangrijk is dat we op dit moment volledig blessurevrij zijn.'
'Stephen Shittu heb ik niet meer horen klagen over zijn heupblessure, Joppe Paulides haalt opnieuw zijn beste niveau, Ruben van Hirtum is niet alleen verlost van zijn enkelproblemen, maar ook van zijn examenstress.'
'We toonden deze week trouwens dat we goed op dreef zijn door een oefenmatch tegen het Nederlandse Nesselande met overtuigende 3-1-cijfers te winnen. Alles samen denk ik dan ook dat we wel degelijk klaar zijn voor de play-offs.'
'In de recente bekerfinale bleek nogmaals dat het Roeselare van Dominique Baeyens een echt topteam is: er zijn enorme wisselmogelijkheden, die jongens kunnen terugvechten vanuit een verloren positie.'
'Ik besef dat het zaterdag heel moeilijk wordt, maar toch zijn we niet kansloos. Dat toonden we in onze bekerwedstrijd, toen we heel dicht bij een 3-0-zege kwamen. Dan moeten we wel ons beste niveau halen.'
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 3:01 am
Verloren met 0-3 van Roeselare, wat geen schande is!(24-26/22-25/20-25) Proficiat aan speelers en trainers omdat we het niet weg gegeven hebben
Ik weet enkel nog niet waarom deze posters moesten weg genomen van die gast van de bond Oordeel zelf wat is hier mis mee Ik zou zeggen "wie wind zaait zal storm oogsten!!" Denk aan het artikel op de site van Roeselare.....en da mag wel van de bond
everzwijn
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 3:46 am
Nog wa vergeten We zitten met nen tweede deserteur in de kliek Den eene Rally den andere wa anders, DIT KAN NIET Ja, Nico geen goei punten deze maal
dejavue
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 1:02 pm
@Kevin Goed gespeeld manneke, toch weer anderhalve minuut op het terrein gestaan. Niet gemakkellijk he, als er geen clausule in uw contract staat dat je altijd moet spelen. Welkom in de echte wereld van topsport. Piep, piep hallo, piep piep hallo, calimero.............
Dag Kevin
Stavros
Aantal berichten : 165 Registratiedatum : 29-09-08
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 1:24 pm
Juist de statistieken eens bekeken. Wat opviel was het volgende: Kevin Geerinckx: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Allé, om dat te weten moest ik eigenlijk niet naar de statistieken kijken. Goed was eigenlijk de reactie van enkele spelers van Roeselare. "Als je zo dom bent om zulke uitspraken te doen in een krant, dan weet je dat zoiets als een boemerang terug in uw bakkes terecht komt". Toch mooi hoe hij aan het opwarmen was volledig aan de buitenkant van het terrein, ver weg van alles en iedereen, echt zielig............
pol
Aantal berichten : 5 Registratiedatum : 20-02-11
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 4:38 pm
@ stavros,everzwijn en dejavue! jullie zijn echte zielige mensen! grote muil,en gewoon u ploeg in de steek laten om 1 bepaalde speler van roeselare aan te vallen! echt zeer laag bij de grond en zielige losers zijn jullie! godverdomme supporter voor everbeur!!! Ikzelf ben everbeur supporter en vind dit echt erg dat dit gebeurd! wat er is geweest is voorbij,dat is het verleden! zijn jullie echt zo een losers om zelfs tegen jullie ploeg te gaan supporteren! heb gisteren met veel mensen gesproken (zelf supporters van everbeur)en ze zeggen allemaal dat jullie niet meer thuishoren in de zaal! ze schamen zich dat ze supporter zijn! waar gaat dit naartoe?? Blijf achter jullie ploeg staan,heel het jaar door,ook als roeselare op bezoek komt!
dejavue
Onderwerp: Re: Ploeg 2010-2011 zo feb 20, 2011 6:35 pm
@Pol Echte supporters steunen hun ploeg ook op verplaatsing. Het zijn overal dezelfde mensen die meegaan, ver weg of dichtbij. Je kan ze op uw twee handen tellen. Misschien jammer voor u maar het trio dat u citeert zijn wel op ELKE match van hun team, eender waar en wanneer, jaar in, jaar uit. Dat kunnen er niet veel zeggen.